Ftizia

 IN SEC.XIX LA MODA ERA FTIZIA

ftizie sf [At: NECULUȚĂ, Ț. D. 33 / Pl: ~ii / E: fr phtisie, lat phtisis] (Med) Tuberculoză pulmonară Si: (pop) atac, (pop) oftică.






    Violetas imperiales este un film muzical istoric francez-spaniol din 1952, regizat de Richard Pottier, cu Luis Mariano, Carmen Sevilla și Simone Valère. . Este un film de operetă, bazat pe lucrarea de scenă din 1948 cu același titlu. Seturile de film au fost proiectate de Léon Barsacq și costumele lui Marcel Escoffier și Jean Zay.
    A fost al doilea cel mai popular film lansat în Franța în 1952, atrăgând o audiență de peste opt milioane.
    • Soarta Violetei din sec.XIX, era dorita si in sec.XX (moarta de ftizie), care se dovedea prin temperatura moderata, putin transpirata, fara putere stand la pat si imbujorata la fata. Aceasta era  cu adevarat perfectiunea frumusetii si starii de spirit, in  imaginea acelui secol, XIX. Eu am aflat asta mai tarziu odata cu venirea  lui Luis Mariano la BUCURESTI CAND, A FOST PREZENTATA SI OPERETA CU ACELAS NUME.
      • PENTRU CA ERAM VESELA MEREU NU STIAM CE SA MAI FAC, SA FIU SI EU SUPARATA. IMI ADUC AMINTE CA, PROF. MEA DE LB. FRANCEZA MI-A SPUS ODATA CA, SUNT MEREU VESELA, RAD INTR-UNA  SI DACA MI-AR ARATA SI DEGETUL MIC,  EU AS RADE SI ASA A FOST :)))
        • DAR EU VOIAM SA FIU CA VIOLETA SI NU STIAM CUM !!!
          • VIATA MI-A OFERIT MARI SUPARARI DAR, VESELIA NU M-A OCOLIT.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

South Front ( se joaca la 2 capete)

Contele Cagliostro